Olej rzepakowy Sosta

od 22,90 

Wyczyść

Olej rzepakowy, zwany często „oliwą Północy”, jest rekomendowany w Europie Środkowej oraz Wschodniej jako bardziej wartościowy zamiennik oliwy z oliwek.

naturalne_1

100% natury

tloczone_na_zimno

tłoczony na zimno

nierafinowane_1

bez rafinacji

niefiltrowane

bez filtrowania

Opis

Dlaczego warto włączyć do swojej diety olej rzepakowy nierafinowany?

Tłoczony na zimno, bez użycia procesów rafinacji czy filtrowania, cenny dla organizmu, a także niezwykle pomocny w kuchni – olej rzepakowy to obowiązkowa pozycja, której nie może zabraknąć w Twoim domu! Kojarzony z wiosennymi żółtymi polami – co wyróżnia wersje rzepakową na tle innych olejów roślinnych? Nasz rodzimy olej rzepakowy tłoczony na zimno jest niezwykle cennych źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także kwasów omega-6, omega-3 oraz witamin K, E oraz prowitaminy A. 90% zawartości oleju rzepakowego to właśnie nienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu – między innymi procesów metabolicznych, pracy różnych narządów, jak również dobrego przyswajania witamin i minerałów z pokarmu. Oprócz tego w zbilansowanej diecie warto zadbać o prawidłowy stosunek omega-6 do omega-3. Dlaczego jest to takie ważne? Oba kwasy są ważne dla organizmu, jednak gdy zaburzona jest proporcja może skutkować rozwojem różnych chorób układu sercowo-naczyniowego, otyłości, cukrzycy czy też zaburzeń psychicznych.

Jak stosować olej rzepakowy w kuchni?

Chcesz wykorzystać ten drogocenny rodzimy olej rośliny w kuchni, ale zastanawiasz się, jaki wybrać, aby czerpać maksimum korzyści? Do potraw przygotowywanych na zimno warto stosować wersję oleju rzepakowego nierafinowanego – jest on bogaty w witaminy oraz właściwości zdrowotne, doskonale podkręca smak i aromat potraw, a także sprawia, że nasza dieta zawiera potrzebne dla prawidłowego funkcjonowania zdrowe tłuszcze. Olej rzepakowy tłoczony na zimno można więc bez obaw dodać do takich potraw jak: sosy, sałatki, surówki, dressingi, zupy czy desery. Do gotowania, smażenia, pieczenia czy duszenia zaleca się natomiast olej rzepakowy tłoczony na zimno do smażenia bądź wersję rafinowaną. Tego typu produkt cechuje się wysoką temperaturą dymienia, może więc być śmiało wykorzystany do wszystkich potraw przygotowywanych na ciepło. Dostarcz więc swojemu organizmowi idealną dawkę zdrowych tłuszczy roślinnych i postaw w diecie na olej rzepakowy!

Jak stosować olej rzepakowy w pielęgnacji?

Olej rzepakowy doskonale sprawdzi się także do pielęgnacji skóry czy włosów. Szczególnie chętnie stosowany jest on do olejowania włosów – zabiegu, który przywraca włosom blask, zapobiega ich puszczeniu się czy rozdwajaniu końcówek. Olej rzepakowy nierafinowany można nałożyć bezpośrednio na skórę głowy bądź też wymieszać z oliwą z oliwek, bananem czy też piwem. Dostępnych jest wiele domowych receptur na wykorzystanie oleju rzepakowego tłoczonego na zimno właśnie w kąciku kosmetycznym – przetestuj więc różne warianty i odżyw oraz zregeneruj swoje włosy w naturalny i bezpieczny sposób! Oprócz tego olej rzepakowy jako dodatek do ulubionego kremu, maseczki, płynu do demakijażu, peelingu czy też balsamu.

Właściwości

Olej rzepakowy – właściwości zdrowotne

W porównaniu z innymi olejami, olej rzepakowy ma jeden z najniższych poziomów kwasów tłuszczowych nasyconych, które są niekorzystne dla naszego organizmu, za to wysoki poziom kwasów jednonienasyconych oraz jedną z najwyższych wśród olejów zawartość pożądanego kwasu omega-3. Jednak jednym z najsilniejszych atutów tego oleju jest optymalny stosunek kwasów omega-6 i omega-3 (2:1). Pod względem tej proporcji olej rzepakowy góruje nad wszystkimi innymi. W popularnym oleju sojowym jest to 7:1, w słynnej oliwie – 10:1, a w chętnie kupowanym oleju słonecznikowym – aż 126:1.

Dlaczego tak ważna jest proporcja między kwasami omega-6 i omega-3?

Odpowiedni stosunek NNKT w diecie jest ważny z punktu widzenia utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najbardziej pożądany to dwie części omega-6 do jednej części omega-3. Nie jest łatwo utrzymać taką proporcję, bo w pożywieniu mamy nadmiar kwasów omega-6 w stosunku do omega-3. W wyniku przemian metabolicznych z kwasów omega-6 wytwarzane są związki o charakterze prozapalnym, podczas gdy z omega-3 związki o charakterze przeciwzapalnym.

Długotrwały nadmiar kwasów omega-6 w diecie sprzyja osłabieniu funkcji układu odpornościowego i nadmiernej skłonności do stanów zapalnych organizmu. Wprowadzajmy zatem do naszej diety jak najwięcej produktów zawierających kwasy omega-3.

Kwasy omega-3 zawarte w oleju rzepakowym wpływają na odpowiedni rozwój mózgu i układu nerwowego. Dlatego są bardzo ważnym składnikiem diety podczas ciąży i w diecie małych dzieci. Są one szczególnie istotne w III trymestrze ciąży, kiedy następuje bardzo intensywny rozwój tych narządów.

Przyczyniają się też do rozkurczu tętnic, zmniejszają ciśnienie tętnicze krwi, działają przeciwzakrzepowo. Pozwalają także zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe i cukrzycę typu II.

Olej rzepakowy – źródło witamin

Oleje są także dobrym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach- E i K oraz karotenoidów, które są przekształcane w organizmie do witaminy A. Witamina E posiada silne właściwości antyoksydacyjne. Ponadto, pozytywnie wpływa na układ krążenia, hamuje reakcje zapalne oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie tkanki łącznej i mięśni szkieletowych. Zawartość tej witaminy w oleju rzepakowym jest porównywalna do zawartości w oleju winogronowym. Poziom witaminy E jest porównywalnie wysoki w oleju rzepakowym, winogronowym i sojowym. Jak powszechnie wiadomo, witamina A odpowiada za prawidłowe widzenie, poprawia stan skóry oraz błon śluzowych. Jej zawartość w oleju rzepakowym i sojowym, jest znacznie wyższa niż w innych, popularnych olejach.

Zastosowanie

Olej rzepakowy tłoczony na zimno – zastosowanie

Rzepak, z którego tłoczony jest olej, szczyci się swoim pochodzeniem. Dojrzewa na szczególnie żyznych i nasłonecznionych glebach wschodniej Polski. Nic więc dziwnego, że jego smak jest tak wyrazisty. Olej rzepakowy najlepiej dodawać go do sałatek, surówek i sosów.

Wartości odżywcze

Wartość odżywcza w 100 ml produktu
Wartość energetyczna3404 kJ/828 kcal
Tłuszcz
w tym kwasy tłuszczowe nasycone
92 g
6,4 g
Węglowodany
w tym cukry
0 g
0 g
Białko0 g
Sól0 g

 

Recenzje

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Olej rzepakowy Sosta”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Bezpieczna wysyłka

Świeże, zimnotłoczone oleje wymagają specjalnego traktowania. Wysyłamy je w bezpiecznych, styropianowych opakowaniach, które zapewniają odpowiednią temperaturę i chronią przed słońcem – Twój olej zachowuje pełnię właściwości i smaku.

Nasi klienci uwielbiają także:

  • olej z orzecha laskowego
  • olej z rokitnika tłoczony na zimno Sosta
  • tłoczony na zimno olej z ogórecznika sosta

Szanowni Państwo!

Niedawno uruchomiliśmy nową stronę internetową. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby działała bez zarzutów. Mamy nadzieję, że korzystanie z niej będzie przyjemniejsze, a składanie zamówień bezpieczniejsze, prostsze i szybsze.

Jeśli zauważą Państwo błędy techniczne, wizualne lub tekstowe w obrębie strony, będziemy wdzięczni za ich zgłoszenie na [eeb_content]biuro@sosta.pl[/eeb_content]

Dziękujemy!