Dieta ketogeniczna – tłuszcze, które odchudzają

O utracie zbędnych kilogramów marzy wiele osób. Szacuje się, że średnio 65% kobiet jest niezadowolonych ze swojej wagi, a ponad 70% przeszło w swoim życiu przynajmniej jedną dietę. Poszczególne programy dietowe różnią się od siebie, jednak najczęściej oparte są na redukcji spożywanych kalorii i eliminacji tłuszczy. Czym w takim razie wyróżnia się dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna – raj dla łasuchów

Dieta ketogeniczna – zwana też dietą ketogenną oraz dietą keto – pierwotnie stosowana była wyłącznie u małych pacjentów z lekooporną odmianą padaczki oraz u osób z zaburzeniami metabolicznymi. Dziś szturmem zdobywa serca osób odchudzających się, z powodzeniem stosują ją również sportowcy. Wysoka popularność wynika z kilku czynników – z jednej strony dieta keto cechuje się niezwykle wysoką skutecznością, z drugiej pełna jest potraw lubianych i smacznych. Okazuje się, że w tym przypadku „przejście na dietę” nie oznacza dietetycznych sałatek. Co zatem można jeść na diecie ketogenicznej?

Podstawowa zasada to zachowanie odpowiednich proporcji. W diecie tradycyjnej ponad 50% zajmują węglowodany. Dieta ketogeniczna opiera się zaś na tłuszczach. Właściwe proporcje węglowodanów, tłuszczu i białka wynoszą tu odpowiednio 15%, 80% i 5%. Dlaczego?

dieta ketogeniczna jak stosować

Zasada działania diety keto

W tradycyjnej diecie organizm czerpie energię z węglowodanów. Zapewnienie odpowiednich proporcji potrzebne zaś jest do wprowadzenia organizmu w stan ketozy, czyli przestawienia na tworzenie energii z tłuszczu – zarówno tego pochodzącego z pożywienia, jak również tego stanowiącego nadwyżkę organizmu.

Czy dieta ketogeniczna oznacza zatem zielone światło dla fast foodów? Oczywiście nie. Warzywa w dużej mierze składają się właśnie z węglowodanów. Ze względu na wymóg utrzymania ich na niezwykle niskim poziomie – zaledwie 50 g na dzień – koniecznością jest dostarczenie witamin i minerałów z innych źródeł. Z pomocą przychodzą tu zdrowe, wysokojakościowe tłuszcze takie jak olej kokosowy czy olej lniany. Źródłem zdrowych tłuszczy będą również orzechy, awokado, pestki oraz mięso i ryby.

Sekretem diety keto jest zachowanie odpowiednich proporcji składników pokarmowych. Przekroczenie dopuszczalnej liczby węglowodanów oznacza bowiem ponowne przestawienie organizmu na tradycyjny pobór źródła energii i konieczność zaczynania całego procesu od początku.

Zalety diety ketogenicznej

Chociaż doskonałe rezultaty wymagają precyzji i konsekwencji, zdecydowanie warto poświęcić się dla wspaniałego efektu. Zaletami diety ketogenicznej jest nie tylko skuteczna utrata wagi, ale również poprawa wyglądu cery, poprawa samopoczucia, lepsza koncentracja. Ze względu na stężenie ciał ketonowych w stosunku do glukozy mniej odczuwalny jest również głód.

Jeśli zastanawiasz się nad dietą keto, jako źródło zdrowych tłuszczy polecamy Ci nasze tłoczone na zimno oleje:

Darmowa dostawa od 200 zł

Szanowni Państwo!

Niedawno uruchomiliśmy nową stronę internetową. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby działała bez zarzutów. Mamy nadzieję, że korzystanie z niej będzie przyjemniejsze, a składanie zamówień bezpieczniejsze, prostsze i szybsze.

Jeśli zauważą Państwo błędy techniczne, wizualne lub tekstowe w obrębie strony, będziemy wdzięczni za ich zgłoszenie na [eeb_content]biuro@sosta.pl[/eeb_content]

Dziękujemy!